вторник, 8 января 2013 г.

Навчально – методичне забезпечення уроку. Картка 24

Картка 24
Навчально – методичне забезпечення уроку.

Завдання №1
Дано нелінійне рівняння виду х³ + 3х² -3 =0.
Необхідно:
-         виділити корені рівняння графічно;
-         уточнити значення коренів методом ділення відрізку навпіл;
-         записати програму із застосуванням підпрограм (функції користувача).

Алгоритм та програма для уточнення значення коренів нелінійного рівняння методом ділення відрізка навпіл


Program Popolam;
var a,b,c,eps, x: real;
begin
writeln (‘a, b, eps =’);
readln (a, b, eps);
while abs (b-a) > eps do
begin c := (a+b)/2;
if (a*a*a+3*a*a-3)*(c*c*c+3*c*c-3) >0 then  a := c else b :=c;
end;
x :=  (a+b)/2; writeln (‘koren x =’, x: 7: 5)
end.
Завдання №2
Дано нелінійне рівняння виду х³ + 3х² -3 =0.
Необхідно:
-         виділити корені рівняння графічно;
-         уточнити значення коренів методом хорд;
-         виконати обчислення для n = 5, 6, 7; порівняти результати обчислень.

Алгоритм та програма для уточнення значення коренів нелінійного рівняння методом хорд

Program Horda;
var a, b, x, y, x1, fa, fb: real;
n: integer;
function ur (x; real): real;
begin
ur := x*x*x + 3*x*x -3;
end;
begin
writeln (‘a, b =’);
readln (a, b);
n := 1;
x := (a+b)/2;
while n < 6 do
begin
y := ur (x);
if  y < 0 then a := x else b := x;
fa := ur (a);
fb := ur (b);
x1 := a – fa * (b - a) / (fb - fa);
writeln (‘x1 =’ , x1: 7: 5);
inc (n);
x := x1;
end
end.

Завдання 3.
1.     Співставити  результати обчислень з Завдання 1 та  Завдання 2  з картки.
2.     У якому випадку точність обчислень вища?  Чому?
3.     Який алгоритм ви вважаєте більш раціональним? Чому?

Домашнє завдання.
1.     Скласти алгоритм та програму обчислення кількості сочетаній  без повторення  з n  елементів по k елементів за формулою Бінома Ньютона

                         C

2.     Скласти алгоритм, записати програму обчислення для заданого a ≥ 0 за допомогою формули

           

Комментариев нет:

Отправить комментарий