вторник, 8 января 2013 г.

Роль ради шкільної профілактики



Система роботи з дітьми «групи ризику», схильними до правопорушень поєднується з системою національного виховання.
В цій роботі забезпечується послідовність з 1 по 11 класи, а це сприяє більш глибокому вивченню особистості, а значить, і підбору найбільш ефективних методів впливу.
В школі розроблена і впроваджується програма роботи з учнями «групи ризику» та з попередження правопорушень. В її реалізації приймають участь всі працівники школи, кожен з яких приймає участь в межах своїх повноважень.


1.      Адміністрація вивчає особливості контингенту учнів школи, причини виникнення порушень поведінки, передовий досвід роботи з такими учнями, визначає шляхи вдосконалення роботи з ними.
2.      Заступник директора з виховної роботи координує та узгоджує план роботи школи з планами класних керівників.
3.      Класні керівники та класоводи виявляють та вивчають інтереси, здібності, нахили таких учнів, залучають їх до позакласної роботи.
4.      Вчителі – предметними надають індивідуальну допомогу в підвищені навчального рівня знань.
5.      Шкільний актив залучають до різних видів суспільно – корисної праці, надають шефську допомогу.
6.      Батьківський комітет школи співробітничає з педколективом в організації педагогічного всеобучу батьків, заслуховує «важких» учнів та їх батьків на своїх засіданнях.
7.      Бібліотекар школи планує розвиток читацьких інтересів проблемних учнів,
8.      Медпрацівники надають інформацію вчителям про стан здоров’я учнів.
Школі розроблено циклограму роботи з захисту прав дітей, попередження правопорушень і злочинів( додається), яка дозволяє тримати це питання під постійним контролем.
Неаби яку роль у профілактиці правопорушень відіграє і робота шкільної Ради профілактики.
Членами Ради профілактики є члени адміністрації, психолог, класні керівники.
Рада профілактики займається превентивною профілактичною роботою серед учнів по попередженню правопорушень та організацією роботи з неблагополучними сім’ями. Рада профілактики координує діяльність класів. На основі аналізу ситуації розробляються та здійснюються заходи з профілактики правопорушень серед учнів. Він виявляє та ставить на облік учнів, схильних до правопорушень, а також сім’ї , що відносяться до категорії функціонально-неспроможних (хронічні алкоголіки, ті, де батьки ведуть асоціальний спосіб життя, конфліктують один з одним, батьки, що застосовують жорстокі методи виховання або , взагалі ухиляються від виховання дітей).
Також Рада профілактики здійснює заходи з проведення антиалкогольної, антинаркотичної та анти тютюнової профілактики, здійснює роботу з пропаганди здорового способу життя. Виявлення причин, які сприяють скоєнню правопорушень та внесення пропозицій по їх знешкодженню також є функцією Ради профілактики.
 Ось перелік роботи, яка проводиться Радою профілактики.
         Система профілактики правопорушень:
                  Робота ради профілактики правопорушень
                |                      |                                |                        |
                
Розгляд питань впливу сім’ї на виховання учнів
Розгляд конкретних правопорушень
Постановка на внутрішньо- шкільний облік правопорушників
Робота з кризовими та функціонально-неспроможними сім’ями
Проведення індивідуальної профілактики здійснюється згідно інформації, яка надається класними керівниками. Психолог проводить, класний керівник заповнює особисту карту на даного учня, в якій відображені всі відомості про учня, його родину та батьків, яку складено разом з педагогом з 6 розділів:
1.      Умови життя в сім’ї;
2.      Характеристика діяльності;
3.      Характер спрямованості особи та її становище в колективі;
4.      Особливості характеру особистості;
5.      Прояви якостей особистості;
6.      Виховна робота з підлітком.
З педагогічно занедбаними учнями проводиться анкетування.
Якщо заходи,які здійснює школа, не дають позитивних результатів то приймається рішення про звернення за місцем роботи батьків, а якщо й це не допомагає, то подається клопотання про притягнення батьків до відповідних органів.
         Батьки учня, який порушує поведінку, прогулює уроки, палить, вживає алкоголь, отримують офіційне попередження згідно статті 184 КУ про Адміністративні правопорушення.
Кожен класний керівник постійно веде щоденник педагогічних спостережень за таким учнем.
Однією із складних проблем сучасної школи є проблема асоціальної поведінки дітей та підлітків. Таку категорію дітей класифікують як діти чи підлітки з нестандартною поведінкою. Проступки та порушення стали для них звичними, перетворилися на норму поведінки. В їх відношеннях з вчителями виникає стійкий психологічний бар’єр. За своїми діями вони ще не злочинці, але будь-який найменший зовнішній негативний плив може призвести до правопорушення. Прагнучи запобігти цьому школа звертається за допомогою до кримінальної міліції у справах дітей. В школі розроблені та впроваджуються «Заходи з профілактики бездоглядності «, «План спільних дій з ССД, кримінальною міліцією в справах дітей з попередження правопорушень та злочинів серед учнів», «Заходи по попередженню насилля в сім’ї». Така профілактична робота має свої наслідки. 
 Однією з причин, що веде до скоєння правопорушень і злочинів, є пропуски уроків без поважної причини.

            Організація контролю за станом відвідування учнями школи
                  /                                             |                          \            
Щоденний контроль адміністрації за відвідуванням учнів
Робота з класними керівниками з попередження пропусків без поважних причин
Робота з батьками з попередження пропусків учнями уроків без поважної причини

З цією метою в школі ведеться Сигнальний журнал обліку відвідування учнями уроків, розроблено циклограму з моніторингу пропусків уроків учнями школи.
Боротьба із шкідливими звичками особливо посилюється під час проведення Тижнів здорового способу життя, днів боротьби зі СНІДом, наркоманією, токсикоманією, тютюнопалінням, декади правових знань. Під час таких заходів проводяться тренінги, конкурси малюнків, плакатів, учнівських проектів, відео лекторії. Організовуючи профілактичну роботу серед школярів, вчителі нашої школи притримуються принципу: не надавати підліткам ніяких відомостей про наркотики, технології їх виготовлення та застосування.

Комментариев нет:

Отправить комментарий